måndag 1 juni 2009

Varför ska det vara så svårt?

Ja, varför?

Har ju hållt på ett tag i denna online-dating-djungel.. Man har träffat några, har funkat sådär.. ett tag iaf ;-) Vad gör man för fel, gör man något fel?

Varför letar man bara fel när man väl träffar någon? Man är ju inte guds bästa barn själv, och långt ifrån perfekt..Eller jämför man för mycket med tidigare förhållande, som var bra (tills det tog slut iaf)? Finns det något som heter "det perfekta förhållandet". Nej jag tror inte det.. Det är självklart mkt jobb med ett förhållande om det ska funka.. Men men men... Jag stammar för jag är så frustrerad!

Har man blivit singel skadad?.. Man är för bekväm att vara själv, rå om sig själv och man slipper tänka på någon annan än sig själv. Ego tror jag att det kan kallas ;-).. Jag ser det mer som att det är ganska så lyxigt att kunna få rå om sig själv.. Man är så social på jobbet, så det är ganska så skönt att inte umgås med någon på kvällarna..Eller är jag förbannat kräsen?

Men så kan man ju inte ha det hela livet? Och man får kyssa en j---a massa grodor innan man hittar prinsen, eller? Och sen kan det ju vara ganska så kul under tiden oxå ;-)

Har nu träffat en underbar kille, som är bra på alla sätt och vis.. Men det är den där lilla extra kryddan som saknas.. Och varför ska man nöja sig med något som e halvbra? Då är jag hellre själv..Vet inte vad jag ska göra.. Kanske är för snabb att besluta saker och ting, gillar inte gå och grubbla.. (tack Paula för att du finns)

Arghhhh.. Varför jämför man.. Och varför kan en del (killar) inte förstå vad dom kan få, utan nöjer sig med ett halvdant förhållande.. Är det för att det är bekvämt eller?

Varför kan man inte få någon som finns där till 200% och att jag är där lika mycket tillbaka? Det är ju en självklarhet för mig iaf. Att kryddan finns där bara, det går inte att förklara, för det är så självklart att det " bara" fungerar..Någon som uppskattar mig för den jag är. Som det är givande att ge en massa utan att förvänta sig något tillbaka.. Utan bara för att det ger sån god energi i kroppen att veta att det gör gott för den andre....Ställa upp för varandra helt enkelt..

Någon som BARA vill ha MIG....och bara mig....

1 kommentar:

Paula sa...

Det är väl det man har vänner till för. Du ställer ju upp och lyssnar på mig.. Klart jag ställer upp tillbaka.. Love you....