lördag 17 januari 2009

E tu´Brutus...

Eller något sånt.. Är ingen lingvist kan jag ju villigt erkänna.. Igår började, jag, Tilda, 30år, i RIDSKOLAN!! Det ni! I grund och botten är man ju gammal hästtjej och vi hade även stall med 7 hästar när jag var liten. Så hästar tycker man ju om.. Har varit med min gode vän Paula och hennes äldsta dotter med alla olika hästar oxå, underbart..:-) Dessa djur..

Har funderat länge på att börja träna.. I någon form. Man måste ju röra på sig lite. Och så har jag ju klurat på vad jag skulle vilja börja med, så att man inte tröttnar..

Omkring där jag bor finns det ootroligt mkt hästar, och måste ju erkänna att man blev sugen..
Såååå, då skrev man in sig i en grupp på ridskolan..

Igår provade jag på för första gången, markarbete över bommar, skritt,trav, galopp, tvåpunktsits och trepunktsits.. Kanske inte så roligt att läsa för de som inte är insatta, men det var jobbigt kan jag säga..Kom hem bubblandes, fylld av energi, som jag inte visste vad jag skulle göra av :-) Lärarinnan var en väldigt positiv och karismatisk människa och gav såå mycket energi. Sen kan det ju ha att göra med att middagen var klar när jag kom hem, "snyggingen" hade handlat och lagat middag till oss :-) ååhh...

Min häst igår hette just Brutus, tog tyvärr inte kameran med mig.. Få ta kort på honom någon annan dag. Han var en inte så hög, men ganska stor och rund.. Om ni tänker storleksmässigt en arbetshäst.. Lite bufflig, men lyssnade väldigt bra, fast man fick visa att man menade allvar..

Så idag.... Trodde jag att jag inte skulle kunna röra mig.. Men det är faktiskt inte så farligt.. Om ni frågar någon annan ( typ "snyggingen" ) så kanske han säger annorlunda, hahaha...
Lite öm och stel.. Fast man får ju reda på att man har muskler som man inte visste att man hade innan...

Underbart väder idag, så nu blir det att man får hitta på något i friska luften..

4 kommentarer:

annette sa...

Det låter som det passar Dej alldeles utmärkt med den träningen, har Du sedan förlagt den på kvällar när "snyggingen" är hemma så har Du planerat det bra, måste ju då bli middag varje gång;)
Kramen på Dej och ha en skön Helg!

annette

Paula sa...

HA ha ha du måste vara väldigt stel för kaffet har nu kallnat.... Jaha snart kastar jag upp dig på ShereKhan kunde du rida våra busiga ponnier så kan du rida honom.. Ha en trevlig kväll kjam kjam

mossfolk sa...

Kul! Och skönt att det inte var någon större fara med träningsvärken :)

Anonym sa...

Godmorgon o tack för positiv kram från dig! Jag suger i mig all god energi från bloggen! Många har egna erfarenheter....
På tal om erfarenheter; en enda gång har jag suttit på en hästrygg, var då cirka 3 år och satt uppflugen på en stooor ardenner...sen har jag inte vågat!
Kramen o ha en skön söndag!
Ragnvi