tisdag 6 januari 2009

Jag e såååå duttig!!

Såhär såg det ut idag, genom mitt vardagsrumsfönster...





Äntligen har jag tagit lite bilder för att prova på hur det funkar.. Och sen, med teknikens under... Fick jag in dem i datorn, sen in på bloggen! Jag e impad av mig själv! Är inte ett dugg intresserad hur det här med datorer fungerar, fast jag jobbar med internet hela dagarna.. Hmmm lite säger mig att det säger emot sig självt.. :-) Jag vill bara att det skall "funka".. Helst att man bara knäpper med fingrarna, sen e det klart.. Fast i verkliga livet funkar det inte så va? Får väl fråga Greta om hon kan.. Annars e risken stor att Tilda blir vääääldigt grinig...



Jag (Tilda alltså) är en sån person som vill kunna allt med en gång.. Och lär jag mig inte det på en gång, blir jag fruktansvärt frustrerad på mig själv. Inga höga krav här inte.. Men med det har jag nog klarat av mycket som jag egentligen inte behöver kunna. T e x, om jag skall lära mig ett nytt dator program, sitter jag själv och testar mig fram till jag kan det. Jag frågar vääääldigt sällan om hjälp, för om någon skall visa mig hela tiden, då lär jag ju mig aldrig det.. Har några såna personer på jobbet, och fast jag har jobbat där i "bara" 1år, kan jag mer än några som har jobbat där i flera år.. Dem frågar mig om hjälp varje gång det e ngt... hmmm.. Tja... Greta är bra till mycket ibland..
Börjar fundera själv på att det kanske e dags att börja röra på sig lite mera.. Har funderat på det länge, men inte hittat ngn motionsform, förutom jogging och promenader.. Behöver lite mer styrka i ryggen, där all stress sätter sig. Gym och hopp och skuttis är sååå tråkigt.. Är ju gammal hästtjej, så jag funderar t o m på att börja ridskola igen, för motionens skull.. Kanske skall kolla lite på detta lite mer.. Frågan e ju bara, vilken grupp skall man gå in i.. Det var ju läääängesen man red aktivt..
Usch nu stormar det ordenligt här i Götet.. Och det började regna på tvären oxå.. Isch...
Dags att krypa ned i soffan snart, med gott samvete.. Skall ju upp tidigt imorgon.. Undra om man kommer att kunna sova, kommer vara rädd att försova mig ju..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilka fina kort du tagit och fått in dom på bloggen jag är impregnerad och tur är väl det när jag sedan skall hämta hem barn som inte ville gå i regn.. Hi hi Kram på dig Greta Tilda Matilda Gumman osv kärt barn har många namn... Svammel.... Hoppas att du får sova några timmar inatt... Kram tokfian lite längre norrut...

annette sa...

Det var verkligt snygga premiärkort, Du är duktig Du,
känner igen detta med att vilja lära snabbt och utan hjälp...
Hoppas Du får sova några timmar, själv skall jag vara ledig hela veckan nu!!

Kramen //annette