torsdag 1 januari 2009

Soffläge...

Blev en underbart rolig och trevlig kväll igår med goda vänner. God mat och många goda skratt, och självklart gott att dricka.. Har ju en förkärlek för lite bubbel :-) Samt att "snyggingen" följde med oxå.. ;-) Det var väldigt trevligt! Fast när det var dags för utgång i stora staden, åkte vi faktiskt hem och lade oss.. Börjar man bli gammal måntro? Då var man ändå hemma vid 3!

Förr (okej några år sedan) kunde man dricka mkt mer och inte känna av ngt dagen efter.. Men nu räcker det med några glas vin eller bubbel, för att huvudvärken skall hänga på en som "hjälm"..

Så idag blev det en kort utflykt att hämta hem min bil där vi var igår, sen resten av dagen spenderas i soffan med "snyggingen" .. Gud vad underbart att bara softa hela dagen.. Känns visserligen som det har blivit mycket av den varan under jul ledigheten.. Men det var antagligen välbehövligt.. Och jag har en hel vecka kvar av ledigheten! Underbart :-)

Ha en lugn och mysig kväll! Nu blir det snart lite thai mat.. För man är alldeles för lat för att laga ngt idag..

4 kommentarer:

annette sa...

Låter som en toppenkväll Ni hade, ja det tar lite på krafterna att skåla för mycket, skönt då att var ledig och få softa med "snyggisen", Du det här börjar väl bli ganska så allvarligt och etablerat förhållande nu!?

God Fortsättning på 2009!

Kramen //annette

Anonym sa...

Tack för grattiset! Jag har inte druckit en droppe alkohol i helgen....suck!
Avis blir jag också på ledighet o "snygging"!
Kramen!

Paula sa...

Men vännen skålade du hela kvällen, med alla som var där. Fanns inga blommor i närheten??? Mysdag i soffan! wow!? oj, det var många år sedan jag kunde ha det. Men om några år så är det min tur att slappa...... hi hi kram på er snyggingar....

Paula sa...

Lim i soffan??? Inte bra att limma för mycket.....