onsdag 7 januari 2009

Sadister...

Tandläkare måste vara födda sadister? Varför vill man annars plåga stackars människor.. Ta det inte personligt alla tandläkare, men jag tycker inte om erat yrke! Men visst e det tur att ni finns....hmmm, måste ju faktiskt erkänna det.

Åkte då till tandläkaren, var ju tur att jag fick en tid snabbt visserligen, att det var en visdomstand som spökade. Men icke! Det var en tand som hade spruckit, isch! Så det var fram med bedövning (2st) och den borra, mejsla, borra och sen laga... Hålet som blev kvar var såpass stort så jag skall dit nästa vecka igen.. Blääää...

Tänkte att jag ska fortsätta jobba hemifrån lite, men prata i telefon när man låter som sengångaren i ice age, var ingen höjdare..

Damp damp damp... Vad göra nu.. Tråkigt att vara hemma.. Ringer min gode vän Paula (som oxå bloggar, Lill-Paula) Och får bara ett asgarv i örat.. Hon undrade om bedövningen hade satt sig i hjärnan på mig? För jag började att sjunga ( tänk er att jag läspar väldigt mkt nu) Min tand e lösh, min tand e lösh, och när jag tappar den blir jag en gammal tösh.....Och frågade om en kopp kaffe? Svaret blev som det oftast blev.. Jag står med middagen.. Undrar varför jag alltid lyckats att tajma in detta fenomen.. Men kom du.. Och kaffe blev det, t o m lite mat efter bedövningen släppt.. Slapp dricka kaffe i sugrör, och fick jätte god panakaka, som Felicia kallade den.. På svenska säger vi banankaka.. :-)

Längtar tills jag förhoppningsvis får sova en hel natt nu.. Natti natti

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gokväll på dig! Hoppas du inte har alltför ont i munnen! Håller med dig vad gäller tandläkare! Ett nödvändigt ont! Hade ont i käken hela sommarsemestern, var till käftis två gånger, skulle göra mungymnastik! Tredje gången begärde jag en röntgen...världens hål! Blev lagat o det försvann många sköna hundralappar! I början på december gav tanden upp igen! Fick välja mellan att rotfylla den för drygt 4500 eller dra den...priset avgjorde! 1600 kr och en tand mindre blev det!
Hm, blev en hel roman det här, hi, hi!
Kramen!
Ragnvi

PS. Ser att jag finns i din blogglista; då lägger jag till dig också!

Anonym sa...

Du använder dina bokstäver väldigt mycket nu det senaste....

Paula sa...

Ha ha tror att du vet när det är middags dax och att du gärna kommer då.. hi hi Du vet att du alltid är välkommen till oss. Hoppas du mår bättre idag TANT TILDA!!!

Paula sa...

You got något hos mig....

annette sa...

Precis dom orden har jag sagt till min tandläkare, som jag för övrigt borde ringt då jag bet bort en bit av tand i förgår, men det har jag inte gjort,kanske försöker vänta tills den årliga besiktningen i april, maj;)
Hoppas Du slipper värken nu så Du kan jobba och komma igång!

Kramen //annette