torsdag 11 december 2008

Greta...

Ni vet väl alla vad en Greta är? Inte! Jo, en Greta är bra att ha till mycket... Hon städar, tvättar, lagar mat och fixar och donar.. Ibland kan Greta försvinna helt plötsligt! Hur märker man det då? Jo dammråttorna börjar morra när man går förbi, disken börjar krypa iväg av sig själv och smutstvätten står i parad... Då får man skälla på Greta!

Så nu vet ni vad en Greta är.. (jag är inte alls schitzofren, ha ha..)

Det hela började när jag var inneboende en period hos min kära vän Paula.. Då började Paula och hennes dotter (nu har hon två, men den stora av dom) kalla mig för Greta. Inga problem och utmaningar var för stora för Greta. Hon byggde en blomhylla av en gammal ram till en sandlåda, lagade mat, med hjälp av "Husmors" kokbok osv osv...

Så än idag, blir jag kallad för Greta av dom.. Kärt barn har många namn va? ;-)

Idag har Greta hittat hem igen efter en lååång vistelse, tja vart vet jag inte, jag frågade henne inte...

Så idag har hon städat och skurat, vattnat blommorna och diskat. Efteråt fick hon en stooor kopp kaffe som tack för hjälpen.

Tilda/Greta önskar eder alla en mysig kväll..

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha snälla skicka hit Greta... Jag lovar att hon får semester även nästa år asg..... paula

Paula sa...

Tjena igen sorry kunde inte låta bli att lägga ut ett inlägg om dig & Greta... ha ha nu skall vi baka idag igen. Säg är jag inte den perfekta hemmafrun!!!!! Ha ha :):)

Paula sa...

du har ngt att hämta hos mig

annette sa...

Hallå!
Det Paula säger att jag skall göra det gör jag;)
Och nu har hon sagt att jag skall gå hit, så nu har jag läst igenom alla Dina inlägg och det säger mej att jag kommer tillbaks för här blir det bra!

Kramen //annette

Anonym sa...

Hej o god fortsättning på julen
Jag bor mitt i skogen men trivs bra
Hoppas att du får ett riktigt gott nytt år
Pst tack för konstverken på hallängan som vi målade
Hm?

lilian sa...

hej var tvungen att kolla vad din greta var förnågonting.jag har oxå en greta,men det är min ludna fru.hon fixar nya dammråttor när jag har städat ,så hon håller mej igång.

blondiie sa...

Greta får gärna komma hit!!!
BTW så dansar man poledance i sovrummet å på bardisken ( skall jag göra på lördag) inte på en lyckstolpe=)
pöss på dej =)