måndag 29 december 2008

Kkkkaaaalllltttt...



Såhär har jag känt mig idag...







Idag har stått och hackat tänder en stund i pappas fiskvagn.. Det har inte varit så kallt på länge.. brrr... Fast visst är det fint när det är frostigt på träden. Man är ju som en michelingubbe med alla kläder, men det hjälpte föga idag.. Tur att man har ett litet "rum" man kan gå in och värma sig i.. Men fingrarna blir till istappar så fort man går ut och jobbar lite.. Det var så lugnt idag så jag kunde gå hem lite tidigare. Så efter lååååångt vaaaaarmt bad är man, fortfarande frusen. Värmde lite glögg, som värmer upp insidan :-) Hoppas det blir lite varmare imorgon, då det blir mer att göra. Många humrar beställda :-)



Som plåster på såren tog jag hem lite kräftor som jag och "snyggingen" skall mysa med ikväll. Han får nog värma mig lite oxå tror jag ;-)
Ha en mysig kväll..




5 kommentarer:

annette sa...

Ha en skön kväll, hoppas Du tinat upp!

Kram!

//annette

Anonym sa...

Usch och fyyy jag har frusit idag med både inombords och utombords.. Ha en trevlig kväll och hälsa... Kjam kjam paula

Anonym sa...

Hej!

Jag har faktiskt aldrig ens smakat en bit hummer - men det är ju många som äter sån till nyår.

Här är det väl lite mer "kräftor i augusti" som gäller på skaldjursfronten... <:-) Blir nog så när man inte bor vid havet, men vid en å!? Hm...

Om du ska köpa en digitalkamera så välj en som har iallafall lite manuella inställningsmöjligheter, för blir man biten av fotograferandet så saknar man det ganska snart. :-)

Min nuvarande kamera (en systemkamera) är den första som klarar av att ta BRA foton på vår svarta hund! :-) Men det behövs lite manuella inställningar där också för att lyckas fullt ut.

Trevlig kväll!!! :-)

Paula sa...

God morgon vännen hoppas att du inte fryser för mycket idag. Usch vad "bebis" har spökat för mig inatt... men men nu är han i Trappalanda och leker med Hiawatha, Lussan & Lord Kamaro. Tänk vilket rejs det är... Många kramar till dig från mig...

annette sa...

Gott Nytt År vill jag önska Dej!

Kram //annette