söndag 21 december 2008

Julklappsyra!





Då var inköpen klara! ;-) Tur man bara köper till barnen.. Det blir "nyttiga" klappar i år. Leksaker har dom så mycket av redan. Så det blev kläder till de flesta. Även om vissa (pojkarna) inte tycker det är så roliga klappar att få. Töserna är kanske lite mer för fina klänningar osv.


Jag var ju inte den enda som var inne i stan för att handla julklappar. Folk är ju som tokiga! Griniga och trängs och knuffas,ursäkta är ett bortglömt ord, och på parkeringarna skall man inte prata om! Det finns nog en hel del som behöver önska sig lite körlektioner av tomten.. Eller jag vet inte... Tomten kör ju bara släde, han kan nog inte fickparkera heller? Varför inte bara ta ett djupt andetag, och låt det ta den tid det tar. Hjälper det att skälla på barnen? Det är klart att dom blir trötta och griniga efter en hel dag på stan.De hade varit lyckligare med en barnvakt hemma tror jag.. Vi som är vuxna skall väl föregå med gott exempel? Eller är det jag som är uppfostrad fel? Det tillhör väl ren vett och etikett? Nog klagat....


Tillhör nog den sälla skaran av tjejer, som INTE gillar att shoppa.. Förstår inte de som kan gå ändlösa timmar i stan och bara "kolla" lite.. urk...


Men jag hittade "julklapp" till mig själv, eftersom tomten alltid glömmer av mig.. Han har nog alldeles för mycket att göra tror jag! Tomten behöver gå på spa ;-). Den ultimata nyårs stassen. Bild kommer att komma längre fram... En silvrig paljett klänning, något kort kanske, men är det fest så är det! Och till halva priset oxå! Gu´vad jag "tjänade" pengar idag! hi hi...


Imorgon blir det jobb på kontoret på förmiddagen, sen skall jag hjälpa pappsen i fiskvagnen. Vi fixar sillen, om ni fixar nubben! Hoppas det inte är för kallt imorgon, men isf blir det termobyxor på! Det är det värsta som finns, att stå och frysa... Tur man har ett badkar man kan värma sig i när man kommer hem..


Från oss alla (mig och Greta) till er alla, en riktigt trevlig kväll!

3 kommentarer:

annette sa...

Finns väldigt mycket som är roligare än att springa på stan, skönt att Du hittade en julklapp till Dej själv, brukar jag också köpa, då är jag säker;)
Hinner nog inte blogga så mycket mer innan jul så jag vill önska Dej en god Jul och ett Gott Nytt År!

Kramen //annette

Paula sa...

Urk jag skall in nu och handla julklapparna... Men jag har fixat barnvakt (storasyster) så Slipper stackars Felicia att vara med... Jag ringer sedan eller åker förbi vagnen säkert arg som en..... För du vet ju att även jag HATAR att handla...

Paula sa...

är vi tvillingar???