torsdag 25 december 2008

Solens strålar glimma...



Vaknade upp till en underbar kall och gnistrande dag. Nu syns det vart man missat att att putsa på fönstrena .....


Julafton blev en lugn och mysig dag hos syster yster, med "gubbe"+ hans föräldrar och syrrans äldsta pojk på 15 år, och de små "sketungarna" ;-), som är tvillingarna, en av varje, på 6 år. Barnen skötte sig faktiskt exemplariskt som väntade HELA dagen på att få öppna paketen under granen.. Tomten hade såååå mycket att göra, så han hade varit där på natten och lagt fram alla paket. Sen skrivit en lapp- Får ej öppnas förrän efter Kalle! Och barnen var sååå nyfikna, de kröp runt paketen för att titta om de såg deras namn någonstans :-)


Tänkte jag skulle snart ge mig iväg och dela ut lite fler julklappar till min gode vän Paula. Hennes kära döttrar (och självklart Paula!) står mig väldigt nära, är t o m betrodd att vara gudmor till den yngste! :-), Hur kommer det sig? ;-) Så det är klart att dem oxå skall ha paket från Tant Tilda, som Felicia brukar kalla mig, vet inte varför hon säger så? Vet du Paula? ;-)


Ikväll blir det nog Party med utgång i den stora staden... Vad skall man ta på sig? Ahhhh, gu vad tjejig jag blev... Eftersom jag går i kostym varje dag i stort sett, så när man skall ut på partaj, måste man "klä upp" sig så himla mycket för att känna sig "party" . Tur att man inte går ut så ofta!


Kanske skall träffa mitt "besök" idag eller imorgon oxå.. Och för er som inte förstår det kryptiska... Så har jag träffat en underbar kille (vi har träffats ett par ggr..) , som är framför allt snygg (är inte alls ytlig) ödmjuk, trevlig, och alldeles alldeles... underbar... suck... Osså e han rolig oxå, vi kan inte prata utan att träna magmusklerna.


Så sorry alla friare som står på rad... Ni har fått tuff konkurrens ;-) asg....


Nä nu får man göra något av denna dag! Ha en underbar och lugn juldag på er alla! Skall försöka komma ut i "rean" och köpa mig en kamera i dagarna, så jag kan börja bildblogga lite mer...


2 kommentarer:

annette sa...

Här verkar det vara full fart vad gäller det mesta, och ny kärlek gror det också, alltid spännande...

Ha det så gott nu på Juldagen med allt Du kommer att göra!

God Fortsättning!

Kramen //annette

Paula sa...

Jo så här är det Tant Tilda är lättare att säga än Matilda, när man är liten. Nu hänger det nog mest bara med....

Party Nähä blev det inte alls.... Hur var daten???????????????????????????????????????????????:)