lördag 27 december 2008

Mellandagsrea...



REA

Brrr, usch och fy f.. för reor.. Tänkte i mitt stilla sinne att idag är det väl inte så mycket folk ute.. Men jag hann inte svänga in på parkeringen förrän jag vände igen. Tänkte åka och köpa en kamera, men nej, nope, no sir.... Det blir en annan dag! ;-)

Medans jag var iväg och handlade, eller rättare sagt försökte, hade någon eller några små nissar, vält ut HELA min smink necessär, och det var smink (puder) över HELA badrumsgolvet.. Det var bara att säga till Greta att ta fram dammsugaren! Och då var det ju lika bra att dammsuga överallt... Plus fram med moppen..

Sen när Greta ställt undan dammsugaren, skulle jag fylla på kaffe i burken.. Kan väl aldrig gissa vad som händer på det nystädade golvet? Jo... kaffe över halva köksgolvet! Bara att ropa på Greta igen och ta fram dammsugaren...Morr...

Igår kom snyggingen hit ;-) Vi käkade lite kina-mat och glodde en stund på tv:n, sen var vi trötta igen, fast vi klev upp kl 14! Ja, se vad det tar på krafterna att äta lite och sitta i soffan.. ;-) Jag tror man behövde lite ledigt nu, det är ju knappt så man vet vilken dag det är.. Det är sååå otroligt skönt att sova tills man vaknar.. Kan ju bero på sällskapet oxå ;-)

2 kommentarer:

annette sa...

Visst är det underbart att vara nykär och bara vilja tillbringa största delen av dygnet i sängen;)

WOW!


Ha det bra och reor kan man strunta i nu i år, kommer att vara rea hela året då det visst går dåligt för handeln!

annete

Anonym sa...

Va har jag sovit hos dig?????? hi hi hi vi var i fem affärer idag. å vet du jag fick inte ett enda anfall....utåt bara inåt.... Kaffe skall man inte ha på golvet du har missuppfattat det hela... Du sov gott och sitt inte uppe för länge... kjam kjam Paula