söndag 7 december 2008

Mys Söndag...

På söndagar känner jag mig oftast på mys humör.. Lyssnar på bra, lugn musik, sjunger med en sväng och tar det allmänt lugnt. Det är oftast då man känner att man saknar någon att dela den "mys känslan" med. Laga god mat, titta på en bra film och bara vara. Man saknar ömhet och värme, och nej... Jag vill inte slänga mig i elementet, för då blir jag ju både varm och öm.. hihi..

Suck......

Lördagen bestod till mesta delen att åka runt och fika. Åkte först till pappa som fyllde år, han hoppar på kryckor pga sitt knä, så jag fick hjälpa FARBROR med diverse göromål.. Han blev ganska trött på mig tror jag, haha.. Jag vet ju vart jag har fått min underbara humor ifrån.. asg!
Sen åkte jag till syster, där min mamma sov över i helgen, fick jättegod mat sen var det dags att dra vidare till... Paula, min longtime friend.. Där var det fullt hus, de hade haft kalas. Kaffe kaka där och många skratt till sent på kvällen.

Har precis kört mamma till bussen och är hemma igen. Skall hjälpa pappa, som har fiskvagn och skriva lite (ganska många) skyltar med jul öppetider. Den närmar sig med stormsteg! Så mysig musik, pyssla lite i lugn och ro blir min söndag.

Tänkte rensa min garderob oxå, har en tonåring (Paulas dotter Fia) som uppskattar detta väldigt mycket ;-) Bättre att det kommer till nytta till ngn man känner, än att slänga eller skänka det.

Ha en mysig andra advent!

1 kommentar:

Paula sa...

Utmaning hos mig... hi hi mysig dag du haft..