lördag 20 december 2008

Myyysigt...



Idag blåser det en "stilla bris" genom Göteborg.. I vindbyarna är det runt 20m/s.. Tur att man e van.

Efter en väääldigt skön sovmorgon (morgon och morgon, det hann att bli förmiddag när jag klev upp) går man och plockar här hemma. Greta har lyst med sin frånvaro hela veckan!! Visserligen har jag varit lite grinig, men jag blir ju bara gnälligare om hon INTE gör sitt jobb. Visst skulle det vara skönt om "Greta" kan göra en hotellstädning varje dag när man gått till jobbet? Och så när man kommer hem, ligger det inte en massa pinaler framme.
Köpte pepparkaksdeg för ett tag sen och idag trollade jag bort klumpen i kylskåpet till underbara hjärtan (hade bara en form) .. Lite mysigt att pyssla när det är ruskväder ute.
Istället för namnlappar på julklapparna, brukar jag fästa en kaka med namn på istället. Det finns pepparkakshjärtan med hål i att köpa. Känns lite mer personligt och barnen tycker att det är kul, när det är "deras" pepparkaka. Litet tips till alla därute..;-) Se vilka fina jag gjorde till Tilda-Greta!
Ha en skön lördag och stressa lugnt!

3 kommentarer:

annette sa...

Tack för det tipset, så duktig Du är som bakarpepparkakor förresten, gör inte jag;)

Ha en fortsatt skoön helg!

Kramen //annette

Paula sa...

VA!!! är det lördag får jag äta dodis då?????? Hi hi Fina pepparkakor Greta har fått... Men jag hoppas att du bakat många för greta kan ibland trilskas och behöver då många pipparkakor menar pepparkakor

Anonym sa...

Hej!

Tack så hjärtligt för kommentaren i min julkal-änder igår! :-)

Ett nytt avsnitt av julsagan ligger ute nu.

Roligt också genom den kommentaren att få chansen att hälsa på i din blogg!

Ha en jättefin fjärde advent!!! :-)